Minden, ami könyv

10 könyv, amit nem értékeltek a megjelenésük idején

2017/07/29. - írta: csillabella

Senki nem szeret rossz kritikát kapni. Mikor keményen dolgozunk, hogy létrehozzunk valamit, akár egy festményt, egy regényt vagy egy finom ételt, akkor abban a reményben tesszük, hogy valahol/valaki értékelni fogja. De...sajnos nem mindig azt a visszajelzést kapjuk, amit várunk. Ezzel nem vagyunk egyedül, itt van 10 irodalmi remekmű, amikért nem rajongtak, mikor megjelentek.

Eleinte több könyvet visszautasítottak a kiadók ( Harry Pottert is). De néhány könyv a megjelenésük után sem aratott sikert, rosszak voltak az eladások, megzavarták az embereket és rossz kritikákat kaptak. Így sose keseredjünk el, ha valami nem jön össze... Hisz végül ezek is mind világsikerek lettek:

1. A Gyűrűk ura- J.R.R. Tolkien: a New York Times beképzeltnek titulálta ezt a könyvet és az irodalom halálának tartotta. A New Republic szerint unalmas, gyenge. Még Hugo Dyson, aki Tolkien barátja volt (és tagja az irodalmi körének is) azt mondta fennhangon, hogy "O Istenem, elég volt az elfekből!" miközben olvasta a könyvet.

a-gyuruk-ura-sztarjai-hol-tartanak-most-iresz-02250659.jpg

2. Szép új világ- Aldous Huxley: mikor a könyv megjelent, az embereket nem igazán érdekelte. Úgy vélték, hogy egy gyászos és esetlen propaganda, a jövőkép elárulása.

3. Üvöltő szelek- Emily Bronte: megosztott véleményt kapott: egyrészről fura, művészietlen történetnek tartották. Mások ennél tovább mentek: "hogyan lehet az, hogy egy ember elolvas ebből 12 fejezetet anélkül, hogy öngyilkos lenne, ez egy rejtély... azt tanácsoljuk, hogy olvasson Jane Eyre-t, de égesse el az Üvöltő szeleket."

 4. A Nagy Gatsby- Scott Fitzgerald: abszurd történetnek tartották, és egyértelműen jelentéktelennek. Egy híres kritikus azt nyilatkozta: " Ez a bohóc Fitzgerald a halálába rohan 9 rövid fejezetben".

a-nagy-gatsby-770.png

 5. Lolita- Vladimir Nabokov: habár manapság is vannak, akik nem kedvelik a Lolitát (köztük én is), senki sem tudja felülmúlni az eredeti New York Times kritikát:" Lolita egy új hír a könyvek világában. Sajnos rossz hír. 2 egyformán fontos oka is van, miért is nem kéne egy felnőtt olvasó figyelmét sem felkeltenie: először is mert unalmas, unalmas, unalmas.... A második az, hogy taszító."

6. Where the wild things are- Maurice Sendak:(nem jelent meg magyarul) értelmetlen és zavaros történetnek vélték.

where_the_wild_things_are_book_cover.jpg

7. Ulysses- James Joyce:habár még manapság is sok ember összezavarodik tőle, mikor először kiadták, több országban is betiltották, mondván, hogy obszcén. A Sporting Times szerint: " egy perverz holdkóros írta..."

 8. Zabhegyező- J.D.Salinger: "teljesen visszataszító". A New York Times szerint túl hosszú is.

 9. A szolgálólány meséje- Margaret Atwood: New York Times kritikája szerint olvasható, de " keményen hangzik..hogy nincs benne semmi képzelet, de attól félek ez a probléma vele"

18318340_10212349784962796_675709515_o.jpg

 10. Ébredés- Kate Chopin: mikor az 1890-es években megjelent, az emberek nem annyira voltak oda egy nő spirituális és szexuális ébredéséért.

amazing-beautiful-books-dream-favim_com-800319.jpg

Forrás: bustle.com

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://olvashow.blog.hu/api/trackback/id/tr9412695117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

benderlog 2017.07.30. 00:28:35

Ahol a vadak várnak... hogyne jekent volna meg :) és film is van ..khhhmmmm kérem tisztelettel!

benderlog 2017.07.30. 00:29:40

Gy.i.k : jekent : jelent

IamTwo 2017.07.30. 00:30:43

Érdemben a Gyűrűk urához tudok hozzászólni, jóval a filmek előtt olvastam és igen, egyetértek, unalmas. Rémesen unalmas...

Billgates 2017.07.30. 00:39:26

Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak belemagyarázni King Setét Tornyába majd pár hét múlva, a mozifilm után... az kimaradt a listából.

csillabella 2017.07.30. 00:42:23

@benderlog: annak a könyvnek a szerzője Dave Eggers( (viszont valóban Maurice Sednak könyvön alapszik a műve). De köszönöm az észrevételt!
moly.hu/konyvek/dave-eggers-ahol-a-vadak-varnak

Sunder 2017.07.30. 01:03:19

@Billgates: a végső véleményemmel megvárom a filmet, de az előzetes alapján hajlok arra, hogy agyoncsaptak egy rakat dolgot Roland feketévé tételével.
Ha egyszerűen nem volt megfelelőbb színész - amit kétlek - akkor csak mezei idiótaság, de ha megint a hollywoodi PC ütött be, az kicsit kiábrándító.

Az alap könyv tartalmaz minden manapság zamatos klisét: egy "jó útra tért", önfeláldozó heroinista, egy mozgássérült (!) fekete (!) nő (!) és persze Roland, aki úgy gonosz/öncélú, hogy közben a pozitív főhős.

Szóval egész egyszerűen nem értem. Pláne hogy ezzel feláldozzák a potenciális folytatásokban a Susannah és Roland közötti etnikai feszültséget, a kvázi-azonosságot Stephen King-gel és még egy rakat dolgot.

Balfars 2017.07.30. 02:52:55

@Sunder: Ha csak simán felcserélnék a két főszereplőt már helyben is lennének. Randall Flag többször is feketeként van ábrázolva szóval Ibris Elba lazán behúzhatná. Főleg ha megtartja a brit akcentust. Roland világító kék szeme meg alapfelszereltség Matthew Mcconaugheynál. Amúgy szerintem ők csak egy részletet dolgoznak fel és nem az egész regényfolyamot.

Bodruska 2017.07.30. 05:21:59

Harry Pottert is visszadobták... Nem csodálom a könyveknek értéke nagyon kevés... Kb. 2-3 kjoule. És mielőtt azzal jön valaki, hogy bestseller lett:
- szürke 50 árnyalata is az lett.

kékmosoly 2017.07.30. 07:49:04

AHarry Potter könyvek gyerekeknek készült, és tökéletes volt. A gyerekem attól lett könyvfalo.

csillabella 2017.07.30. 08:29:55

@kékmosoly: én is nagyon szeret(t)em, pedig felnőtt fejjel olvastam!

Mokaka (törölt) 2017.07.30. 08:52:23

A Gyűrűk urát nem véletlenül fikázták. Nagyjából 100 oldalig birtam, hogy minden arany ragyogású, meg ezüstös csillogású.

Jakab.gipsz 2017.07.30. 08:56:19

Észrevételeitek döntő többségével egyet értek.

Ámde van itt egy apróság éspedig a A szolgáló lány meséje.

Amely keresztény ellenességre utaló mese, politikai porhintés a szemünkbe.

Továbbá maga a mű amit kiemelsz, R Merle a Védett férfiak ellentéte tehát az a következtetés, amelyet sugallsz a nagy művek közé sorolás kapcsolatán: elnagyolt és felületes.

Azért mert az élet rácáfol magára az irodalmi fikcióra, pl a férfiak ivar termelőképessége lassan de biztosa, mérhetően csökken.

Továbbá a dogmatikusnak beállított keresztény (monoteista) diktatúra helyett amit a szerző (rettegéssel vizionál) a XX. század során valóban létrejött egy kizárólag vallási dogmán alapuló államalakulat a közel-keleten permanens feszültség forrást megteremtve.

Ez az a két momentum amely elgondolkodtat, ha a jövőnket ateista társadalom mérnökökre bízva tervezgetjük.

2017.07.30. 09:47:37

A Gyűrűk urát most is szarnak tartom. :-D

2017.07.30. 10:41:49

Ismerek közülük néhányat. Egyetértek a kritizálókkal, mind unalmas. A Gyűrűk ura különösen.

2017.07.30. 10:43:26

@hullajelölt88: mindez persze az ismertekre vonatkozik és azzal a megkötéssel, hogy tíz+ éve voltak a kezemben, most lehet, hogy némelyiket másképp értékelném.

Wildhunt 2017.07.30. 11:55:15

Amiket olvastam:
Gyűrűk Ura sorozat: Eredetiben nagyon gyenge. A magyar fordítás kiemelkedően jó, de egy abból a kevés könyvből, amiből a film sokkal jobb lett. Mivel viszont kultuszmű, ami egy világot alkotott, az irodalmi értéke teljesen lényegtelen is.
Üvöltő szelek, Szolgálólány, meg - bár abba csak beleolvastam - Ébredés: csak a "divatfeminizmus", meg mostani divatizmusok miatt lett felkapott. Az elsőről a kritikával egyetértek: ennél mindinkábbhaljunkmegebb könyvet még nem olvastam.
Lolita - WTF????? Erősen "mit gondolt az író" könyv. De ha az író ezt gondolta, az engem nem érdekel.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.30. 12:46:57

@IamTwo: neked lehet, van aki meg szeret olvasni :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.30. 12:47:38

@hullajelölt88: nyilván neked a faszbuk meg a youtube jobban megy mint az olvasás :)

zizi77 2017.07.30. 14:04:06

Gyűrűk Urát 2x is olvastam, igaz, az első film után lettem rajongó.
Üvöltő szelek, nem nekem találták ki. Alig úsztam meg az csukló vagdosást.
Szolgálólány meséjét nem olvastam, csak a sorozatot láttam, de gyakorló keresztényként úgy látom, hogy semmi köze a felvázolt világnak a kereszténységhez. Pár mondatot kiragadtak az Ószövetségből, és erre építették fel a saját szektájukat. Jézushoz a világon semmi köze sincs. A kereszténygyűlöletet a média generálja hozzá.

2017.07.30. 15:39:20

@enpera: papod mit mondott erről, miután kijózanodott?

csillabella 2017.07.30. 18:06:56

Ez egy könyves blognak a könyves posztja, kérek Mindenkit, hogy a politizálást ne itt! köszönöm!

Recensens 2017.07.30. 18:40:31

Tetszett a poszt és nagyon jó a blog címe is! 31

qwertzu 2017.07.30. 20:07:52

Az üvöltő szelekkel kapcsolatban teljesen igazuk van. Az az első 30 oldalon világossá válik, hogy egy hidrogénbomba jót tenne a sztorinak, de amikor Catherine a semmiből szül egy gyereket, akkor leolvadt nálam a biztosíték, és bebasztam a sarokba a könyvet. Egyáltalán ki a gyerek apja?

csillabella 2017.07.30. 20:55:50

@Wildhunt: A Lolitával én is így voltam, megakartam csapkodni a könyvvel azt az illetőt, aki ajánlotta és kölcsönadta, hogy olvassam el....

Haveravera 2017.07.30. 22:30:29

A gyűrűk urán folyamatosan elaludtam, talán 40 oldalt sikerült begyűrnöm. (A filmen is aludtam.) Tehát erről nem is tudok véleményt mondani.
Szintén többször futottam neki pl. A 22.es csapdájának - ami hasonló tünetekkel járt -, de egyszer valahogy túljutottam az első 60 oldalon és utána meg nem bírtam letenni.

Üvöltő szelek: pszichésen nem bírtam.
Szép új világ: majdnem kétszer olvastam el. Annyira nem hagyott nyomot bennem, hogy még a címére, a formájára sem emlékeztem, ezért egy rövidke utazásra becsomagoltam. Majd kezdett rémleni, hogy én ezt már olvastam. (Ez legalább 30 éve történt.)
Ulysses: a fejem fölött 30 cm-re vár az ágyam fölött a könyvespolcon arra, hogy majd jön egy olyan pillanat, amikor ráhangolódom. Eddig még nem sikerült ezt elkapni, szép csendben kifordult a kezemből és már húztam is a lóbőrt.
Lolita: csak simán nem szeretem...., ha jól emlékszem nem olvastam végig.

2017.07.31. 07:25:07

@enpera: tudod, az a csuhás takony, amelyik prédikál, hogy a führerre, a csúti duce-ra kell szavazni. :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.31. 11:00:17

@hullajelölt88: nem tudom miről beszélsz, orvos látott már? menj vissza faszbukra macskásgifezni, az jobban áll

2017.07.31. 12:15:54

@enpera: nekem nincs szükségem orvosra olyan mértékben, mint neked. Apropó, gerincdonort találtál már? Szar lehet így gerinc nélkül. :D
süti beállítások módosítása