Minden, ami könyv

11 film, ami jobb, mint a könyv, amiből készült

2017/07/30. - írta: csillabella

Forrás: purewow.com

Általában a könyvek filmadaptációinak rossz hírük van, és gyakran ez megérdemelt. Például a Nagy Gatsby is ilyen, de szerintem a Harry Pottert is ide sorolhatjuk, és még rengeteg másikat. Viszont, a következő 11 film jobb, mint az alapjául szolgáló könyveik.

1. A Keresztapa: (Mario Puzo, 1969) Bár a filmet nem láttam, azért az sokat elárul a könyvről (vagy rólam), hogy nem is tudtam a létezéséről.

Az 1972-ben megjelent film forgatókönyvében a könyv szerzője is közreműködött.

movies_godfather.jpg

2. Az ördög Prádát visel: (Lauren Weisberger, 2003) Habár Meryl Streepet és Anne Hathawayt is csípem, ez a film nekem kicsit sem tetszett. Ezután félve gondolok rá, milyen lehet a könyv, ha az a gyengébb láncszem a kettő közül.

20120229-szepulj-anna-wintour-vogue-meryl.jpg

3. Nem vénnek való vidék: (Cormac McCarthy, 2005)- 4 Oscar, 2 Golden Globe, 3 Bafta díj nyertes film. A könyvkritikák azonban egységesek azt illetően, hogy a központozás hiánya nem nyerő ötlet egy regénynél...

4. A kis hableány: (H.C.Andersen, 1837) ezt a mesét senkinek sem kell bemutatni, és mindenkinek ott a fülében a "Ringat a víz..."

movies_mermaid.jpg

 

5. Forrest Gump: (Winston Groom, 1986) Itt a könyv és a film teljesen különböznek egymástól: a könyvben Forrest egészségesen nő fel és asztronauta lesz.

forrest-gump-1994-02-g_1.jpg

 

6. Harcosok klubja : (Chuck Palahniuk, 1996) Bár a könyvet többször olvastam, most valahogy mégsem ajánlanám senkinek.

 movies_fightclub.jpg

 

7. A herceg mennyasszonya: (William Goldman, 1973) Az író itt is segédkezett a forgatókönyvnél, hogy ne menjen nagyon félre a történet.

banner_07.jpg

8. Jurassic Park: (Michael Crichton, 1990)

movies_jurassic.jpg

9. Diploma előtt (Charles Webb, 1963)

movies_graduate.jpg

10. A cápa: (Peter Benchley, 1974)

movies_jaws.jpg

 

11. Szerelmünk lapjai: (Nicholasspark, 1996) Azt hiszem ciki bevallani, de én szeretem ezt a filmet :) Gondolom alapból a nők a célközönség.

movies_notebook.jpg

 

Forrás: purewow.com

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://olvashow.blog.hu/api/trackback/id/tr1912563611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2017.07.31. 07:59:54

Baromság, én olvastam az Őslényparkot és láttam is a Jurassic Park-ot, és a könyv sokkal jobb, még akkor is, ha a látvány nagyon sokat hozzátesz a filmhez.

feribácsi 2017.07.31. 08:04:16

A Forrest Gump könyvet olvad el újra, ha úgy emlékszel, hogy egészségesen nőtt föl. Szellemi fogyatékos a könyvben is, csak a filmmel ellentétben igen nagyra nőtt, ha jól emlékszem 210 cm környékére és nem csak űrhajós, de még pankrátor (a könyvben pankreátor) is volt. Külön érdekessége a könyvnek, hogy egyes szám első személyben íródott.

qwertzu 2017.07.31. 08:24:13

Az őslénypark sokkal jobb könyvben, jól megírt, jól szerkesztett darab, amiből a filmben elég kevés dolog jön át. A könyvben nagyon szépen átjön az érzés, hogy az istent játszó emberek hogyan maradnak alul törvényszerűen a természettel szemben. A film meg agyatlan rohangászás.

AdamTheTux 2017.07.31. 08:25:38

A Jurassic Park és az Őslénypark két teljesen különböző dolog, olyan mértékben tér el egymástól, hogy mégegyzser. Mindkettő remek egyébként a maga nemében, de míg a Jurassic Park alapvetően egy lendületes kalandfilm, a könyv egy igen sötét thriller (?). 18+ korhatáros lenne a film, ha követik az írót.

R2D2 & C3PO 2017.07.31. 08:29:37

Nekem tetszett a Nagy Gatsby filmváltozata. A könyvet utáltam,...

wirth6 2017.07.31. 08:41:30

@masada: Nem csak az élőszereplős film a film, hanem a rajzfilm is, mint ahogy a neve is mutatja.

ymel 2017.07.31. 08:49:58

Azt hittem, hogy legalabb az Indul a bakterhazzal kezded - vagy fejezed be a listad.

chrisred 2017.07.31. 08:53:40

@CyberPunK: Szerintem az Őslénypark szimpla technotriller azzal a közhelyszerű tanulsággal, hogy nem szabad felelőtlenül játszani a tudományos vívmányokkal. A filmhez nagyon sokat hozzátesz, hogy a könyvbeli kőkemény üzletemberhez képest Hammond egy jóságos nagyapó (felruházva Spielberg személyiségével), aki önzetlen ajándékot akar adni az embereknek.

nick papagiorgo 2017.07.31. 08:54:10

Egy nagy összehányt izé ez.

Pl Jurassic Park, a könyvnek van története, a film meg kétségkívül látványos (de, ahogy mások is megjegyezték, egy agyatlan rohangászás 0 történettel). Most kérdés, hogy kinek mi tetszik.
Ennyi erővel A gyűrűk urá-ról is ki lehet jelenteni, hogy filmben sokkal "jobb", mert látványosabb.

2017.07.31. 08:58:21

@csillabella: ez igaz csak általában az emberek az elejétől a vége felé haladva olvassák a cikket. Szerintem ha az elején beleírnád, hogy nem saját lista akkor világosabb lenne :)

csillabella 2017.07.31. 08:59:27

@Alec: Köszönöm a tippet! nem hittem, hogy a mai világban előbb osztják az embert meg küldik el a p...ába, minthogy végigolvassanak valamit! De igazad lehet!

Bright side of life 2017.07.31. 09:08:33

Javaslom még felvenni a Bor, mámor, Provence c. filmet (A Good Year, Peter Mayle).
A könyv egy igazi, hamisítatlan fos.

Mistral1011 2017.07.31. 09:12:31

@ymel: Igen, ezt én is - nem kicsit - hiányoltam! A film után a könyv csalódás volt - talán azért, mert a filmen kicsit kiszínezték a "történetet"? :-)
Aztán a könyv folytatása helyére tette a szálakat, az első két kötetből állt össze a film :-)
(ha jól emlékszem, nem ugyanaz a szerző írta őket)

tapangász 2017.07.31. 09:25:13

Régebben is volt ám ilyen...még ez 2: "A vád tanúja" (Agatha Christie) vagy " A tizedes meg a többiek" - könyvként pocsék mindkettő, filmként *******

Tom Bradley 2017.07.31. 10:28:06

Az Őslényparkhoz még annyit hozzátennék, hogy a könyvből sokkal jobban lejön a tudományos háttér beleértve a fraktálok és a káoszelmélet témakörét is. Persze aki csak a látványt bírja felfogni, annak hótmnindegy

Jegkoko 2017.07.31. 10:58:55

A jurassic park könyvben tényleg ezerszer jobb mint a film, főleg a második rész. A könyv elolvasása után lett világos, hogy a fenébe sikerült nekik egy ilyen jó alapanyagból egy ennyire gyengusz filmet összehozni.

akira1 2017.07.31. 10:59:09

A lista tényleg rossz, a Keresztapa pl. sokkal jobb könyvben, mint filmen, én magam többször is olvastam, egyik kedvenc könyvem. A film sem rossz, de amikor először láűttam, nem tetszett. Néhány év múlva elsolvastam a könyvet és rajongtam érte. Azóta a film is tetszik.
A Forest Gump-ot is hamarabb olvastam, mint ahogy a film kijött, és a könyv után a film már nem volt olyan jó.
És nekem a Cápa is jobban tetszett könvyben, mint később filmen.

Tom Bradley 2017.07.31. 10:59:24

Keresztapa: a könyv igenis jó. Ha nem olvasol el egy könyvet, akkor inkább ne fikázd, mert csúnyán melléfoghatsz...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2017.07.31. 11:00:05

A Keresztapa is erősen véleményes. Előbb olvastam könyvben, az nagyon tetszett. Utána láttam a filmet. Csak pislogtam a végén: ez meg mi a szar volt? Lényeges elemek kimaradtak a történetből, óriási csalódás volt.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2017.07.31. 11:13:25

Hihetetlen mennyien védik a Jurassic Park könyvet, holott egy unalmas szar. A történet semmit sem halad előre vagy 250 oldalon keresztül, de a káoszelméletből már diplomamunkát lehet írni addigra. Nem véletlenül lett a megfilmesítés olyan, amilyen. Az alapötlet egy látványos sci-finek való, a regény meg egy unalmas tankönyv, közepesen érdekes cselekménnyel, sablonos mondanivalóval.

fillérbaszó vadász 2017.07.31. 11:16:15

Remény rabjai.
Stephen King 5000 dollárért adta el a könyv jogait, miután látta a filmet, visszautalta a pénzt, mert szerinte is sokkal jobb a film mint a könyv!

gyongyi70 2017.07.31. 11:26:57

A Kis hableány eredeti meséjét a Disney happy endes átiratát lehetetlen összehasonlítani. De ha muszáj: nekem a kedvenc mesém, az igaz szerelem legszebb leírása.

histar007 2017.07.31. 11:56:07

Ha nem láttad a Keresztapát, akkor felteszem TV-d sincs.

steery 2017.07.31. 12:01:12

A Jurassic park film vacak. Sehol sincs a könyvhöz képest. Szégyenletesen rossz lett.
Én betenném a helyére a listába a Flash Forwardot. A könyv szar, a tv sorozat meg zseniálisan izgalmas, félbehagyhatatlan.

BelaVak 2017.07.31. 12:16:09

Szerintem a Fight Club konyvben jobb. Engem kicsit meg zavart is, hogy a film tulsagosan szo szerint vesz at dolgokat, tul szolgaian. Persze a vegere meg rak egy happy endet...

CyberPunK 2017.07.31. 12:36:10

@Giggsy: Jogos is lehet, de mint akció és logika is sok helyen bukik a film a könyvhöz képest.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2017.07.31. 12:36:19

rögtön az első nem igaz a könyv jobb.

enismegjottem 2017.07.31. 13:15:23

Bennem is felmerült, hogy ha Az ördög Prádát visel jobb filmen, akkor milyen lehet a könyv?

Cormac McCarthy minden könyve központozás nélküli íródott, 10 oldal után nagyon is élvezhető.

zizi77 2017.07.31. 13:29:58

Komfortos mennyország. A film miatt vettem meg a könyvet, kidobott pénz volt. :(

fillérbaszó vadász 2017.07.31. 14:05:53

És ami könyvben is szar és filmben is,. Szürke ötven árnyalata (bár a könyvet nem olvastam, de e film az hihetetlenül szar lett.)

Magister_ 2017.07.31. 16:21:32

A szerelmünk lapjai kivétel, az könyvben a jobb. Egyébként látványfilmeket nem érdemes könyvalakban "megmérni" pont azért mert látványként nem versenyezhetnek az írott formával. Így a Jurassic park és a Cápa természetes, hogy filmben jobb.

agarik 2017.07.31. 17:45:21

Mit keres a listán a Júrapark???

eßemfaßom meg áll 2017.07.31. 23:17:42

A kis hableányból sokkal jobb a japán mint a dizninyál edisön

midnightcoder2 2017.08.01. 07:54:00

+1 a Jurassic Park-hoz. A film sem rossz, de az Őslénypark kategóriákkal jobb. Persze ez törvényszerű is: egy filmbe nem lehet belesűríteni egy könyv tartalmát.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.01. 14:02:16

@Giggsy: Ha csak ennyi lenne a baja a könyvnek, akkor igazuk lenne azoknak akik védik. DE(!) a könyv baja tipikusan az, hogy amíg az ember minden marhaságot elhisz az írónak és sok mindent hajlamos realitásként elfogadni, addig a történet, ha lassú is az elején, de valamennyire még megy. A gond akkor jön, amikor felmerül, hogy "nézd már, ez a könyv úgy kritizálja a technikai fejlődést, hogy nem is érti a szerző mit kritizál". Minél inkább kilóg a lóláb, annál inkább más erősségeknek kellene megmentenie a könyvet, a történetet. Nos ilyen esetben zavaró a lassúság, sok egy dimenziós, ötlettelen karakter.

Ami fontos: Izoláció, harc a túlélésért, kellően erős ellenfelek, és a "mindenki kötődik a dinoszauruszukhoz" helyzet kihasználása. Ezt a film érdekesebb karakterekkel, state of art látványvilággal párosította. Egyik helyen sincs nagy, izgalmas, hiteles történet. De míg a filmnél a mentő körülmények miatt erre csak legyint az ember "nem is vártunk mást, és így is jó a film" alapon, addig a könyv esetében a többi hiba mellett....
süti beállítások módosítása